آیا لیزر موهای زائد زیر بغل درد دارد؟ هزینه لیزر موهای زائد زیر بغل+فیلم

لیزر موهای زائد زیر بغل

آیا شما هم از تیغ کشیدن های مکرر و استفاده از پودر و کرم های موبر خسته شده اید و دل تان می خواهد دیگر در دغدغه شیو کردن موهای زائد خود را نداشته باشید؟ اجازه بدهید لیزر موهای زائد زیر بغل را به شما معرفی کنیم.

همین چند وقت پیش یکی از دوستانم با رضایت کامل از درمان با لیزر برای من صحبت می کرد و گفت از لیزر برای برطرف کردن موهای زائد زیر بغل از استفاده کرده است و دیگر به سراغ تیغ و ژیلت نرفته و راحت راحت شده است.

راستش را بخواهید به او حسودی کردم و این مسئله باعث شد به لیزر موهای زائد زیر بغل و بدن فکر کنم. اگر شما هم دوست دارید از دردسرهای تیغ کشیدن خلاص شوید این مقاله را از دست ندهید.

بهترین کلینیک لیزر در غرب تهران

پس از آنکه تصمیم به من برای لیزر موهای زائد زیر بغل قطعی شد از دوستم خواستم که آدرس کلینیک لیزر را برایم ارسال کند و از آنجایی که من در غرب تهران ساکن هستم او من را به مرکز لیزر هلنیوم ارجاع داد.

مرکز لیزر در غرب تهران
مرکز لیزر در غرب تهران

هنگامی که به مرکز لیزر هلنیوم مراجعه کردم از برخورد پرسنل آنجا لذت بردم چرا که برخورد صمیمانه آنها واقعاً باعث شد احساس خجالتی که از لیزر موهای زائد زیر بغل داشتم از بین برود. سپس با پزشک مرکز کلینیک یک جلسه مشاوره داشتم و به بررسی سابقه پزشکی، نوع پوست و رنگ موهای من پرداخت و این مرحله به خوبی پیش رفت.

سپس فرآیند درمان آغاز شد و اکنون پس از اتمام دوران درمان من از نتیجه ای که به دست آورده‌ ام رضایت کامل را دارم چرا که خیلی وقت است به سراغ تیغ ژیلت نرفته ام.

 

چگونه لیزر موهای زائد را برطرف می کند؟

هنگامی که نوبت به شروع لیزر موهای زائد زیر بغل رسید من به یک اتاق هدایت شدم که در آنجا دستگاه لیزر قرار داشت. اپراتور لیزر از من خواست که روی تخت دراز بکشم و برای شروع درمان آماده شوند سپس نحوه درمان با لیزر را برای من توضیح داد.

او به من گفت که برای لیزر موهای زائد از نور لیزر استفاده می شود و هندپیس روی پوست ناحیه ای که قرار است درمان شود قرار می گیرد. در مرحله بعدی رنگدانه‌ های موجود در ریشه موها به جذب نور لیزر می پردازند و نور لیزر به گرما تبدیل می شود.

گرمای تولید شده باعث تخریب فولیکول می شود و در نهایت فولیکول از بین می رود و هیچ موی زائدی رشد نخواهد کرد.

 

آیا همه افراد می توانند متقاضی درمان با لیزر باشند؟

معمولاً افرادی نتیجه بهتری را از لیزر به دست می آورند که رنگ پوست آنها را روشن و رنگ موهایشان تیره است. و از آنجایی که من جز این گروه از افراد هستم نتیجه ای که از لیزر به دست آوردم واقعا عالی بود.

بهترین متقاضیان لیزر موهای زائد زیر بغل
بهترین متقاضیان لیزر موهای زائد زیر بغل

اگر رنگ پوست شما تیره است از نگران نباشید چرا که دستگاه لیزر مخصوص افرادی که پوست سبزه دارند نیز طراحی شده است و شما می توانید از مزایای بی نظیر لیزر بهره مند شوید.

 

آیا لیزر درد دارد؟

اجازه بدهید در این قسمت یک اعتراف بزرگ بکنم: من کودکی هستم که فقط از لحاظ جسمی بزرگ شده است و اصلا تحمل درد را ندارم و به عبارتی آستانه تحمل درد در من شبیه به یک بچه کوچک است و کوچکترین خراش یا دردی جیغ من را در می آورد.

به همین دلیل اولین سوالی که من از پزشکان پرسیدم این بود که آیا لیزر درد دارد؟ و او پاسخ داد نه اصلاً و اگر دردی هم احساس شود شبیه احساس برخورد کش با پوست یا فرو رفتن سوزن در دست است پس نگران نباشید.

 

مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد زیر بغل شامل چه مواردی است؟

قبل از مراجعه به مرکز لیزر باید موهای زائد زیر بغل خود را شیو کنید. به خاطر داشته باشید که به هیچ عنوان از اپیلاسیون برای برطرف کردن موهای زائد خود استفاده نکنید زیرا وجود ریشه موها کاملاً ضروری است تا بتواند به جذب نور لیزر بپردازد.

مراقبت های قبل از لیزر
مراقبت های قبل از لیزر

اگر موهای زائد زیر بغل شما بلند باشد بیشتر به جذب نور لیزر می پردازند و این مسئله باعث سوختگی پوست خواهد شد. مصرف برخی داروها بر نتیجه ای که از درمان با لیزر به دست می ‌آید تاثیر می ‌گذارد و به همین دلیل باید اطلاعات کاملی را در خصوص داروهایی که مصرف می کنید در اختیار پزشک خود قرار دهید زیرا ممکن است پزشک از شما بخواهد از مصرف برخی داروها خودداری کنید.

 

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد زیر بغل شامل چه مواردی است؟

پس از لیزر موهای زائد زیر بغل پوست شما هم کمی ملتهب و قرمز می ‌شود که این مسئله کاملاً طبیعی است و اصلاً جای نگرانی ندارد و به همین دلیل بهتر است که از لباس گشاد یا بدون آستین استفاده کنید تا از ساییده شدن پوست به لباس و بدتر شدن التهاب آن جلوگیری شود.

سعی کنید روزی که موهای زائد خود را لیزر کرده اید از انجام دادن کارهایی که باعث می شود عرق کنید اجتناب نمایید زیرا این کار انتخاب پوست شما را بیشتر می کند. در صورتی که پس از لیزر، موهای زائد شما شروع به رشد کرد فقط مجاز به استفاده از تیغ یا ژیلت هستید.

 

لیزر موهای زائد زیر بغل چقدر طول می کشد؟

از زمان آماده شدن تا اتمام کار اپراتور حدود ۳ تا ۵ دقیقه طول کشید. وقتی که من با تعجب پرسیدم که تمام شد؟? اپراتور با لبخند پاسخ داد بله ☺ پس از لیزر کمی پوست زیر بغل من ملتهب شده بود که خب در قبال نتیجه ای که قرار بود به دست بیاورم ناچیز محسوب می ‌شد.

زمان لازم برای لیزر موهای زائد زیر بغل
زمان لازم برای لیزر موهای زائد زیر بغل

از آنجایی که همه موهای بدن به طور همزمان در فاز فعال رشد قرار ندارند امکان هدف قرار دادن آنها در یک جلسه وجود ندارد. به همین دلیل شما به چند جلسه درمان با لیزر نیاز دارید تا نتایج خوبی را به دست بیاورید.

هنگامی که برای جلسه دوم به مرکز لیزر مورد نظر مراجعه کردم اپراتور لیزر از عکس العمل مثبت بدن من نسبت به لیزر تعجب کرد و گفت که نتیجه به دست آمده عالی است. اما بگذارید که اعترافی بکنم!

دردی که من در جلسه دوم احساس کردم کمی بیشتر از جلسه اول بود و هنگامی که علت آن را جویا شدم اپراتور گفت چون بدن به خوبی به لیز پاسخ داده است قدرت و ولتاژ دستگاه را بالا بردم. درست است که جلسه دوم کمی درد داشت اما واقعاً غیر قابل تحمل نبود.

 

عوارض جانبی لیزر موهای زائد چیست؟

همه روش های زیبایی با عوارض خاص خود همراه هستند و لیزر نیز از این قاعده جدا نیست. برخی از عوارض جانبی لیزر به شرح زیر می باشند:

  • قرمزی و التهاب پوست که معمولاً طی مدت چند ساعت تا چند روز از بین می رود.
  • تاول پوستی که در برخی موارد نادر و به علت استفاده نامناسب از دستگاه و بی تجربه بودن اپراتور به وجود می آید.
  • تورم پوست پس از لیزر که معمولاً طی مدت کوتاهی از بین می رود.
  • سوختگی پوست به علت بالا بودن ولتاژ دستگاه که در این حالت باید فوراً به پزشک مراجعه کرد تا اقدامات لازم را انجام دهد.

 

مترجم: لیلا عبدالملکی

لینک منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا