بهترین روش برای جوانسازی صورت| جوانسازی صورت توسط لیزر co2

جوانسازی صورت توسط لیزر

جوانسازی صورت توسط لیزر یک روش درمانی برای کاهش خطوط و چین و چروک صورت و ضایعات پوستی از قبیل بافت اسکار حاصل از آکنه است. در این روش از پرتوهای متمرکز نور لیزر استفاده می شود و لایه های پوست به ترتیب برطرف می گردد که این امر باعث می شود شما صورتی جوان و شاداب داشته باشید.

 

جوانسازی صورت توسط لیزر چگونه انجام می شود؟

جوانسازی صورت توسط لیزر
جوانسازی صورت توسط لیزر

معمولاً از دو نوع لیزر برای جوانسازی پوست صورت استفاده می شود که عبارتند از لیزر اربیوم و لیزر co2. هر یک از این دستگاه های لیزر و برطرف کردن سلول های آسیب دیده پوست می ‌پردازند تا ناصافی آن را برطرف نمایند.

 

جوانسازی پوست با لیزر co2

سالیان زیادی است که از این نوع لیزر برای درمان انواع مختلف از مشکلات پوستی از قبیل چین و چروک، بافت اسکار، زگیل، درمان بزرگ شدن غدد چربی روی بینی و سایر مشکلات پوستی استفاده می شود.

جدیدترین ورژن از این دستگاه لیزر از نور لیزر با طول موج بسیار کوتاه استفاده می کند یا آن که پرتوهای نور نیز به صورت مداوم به بافت اسکار فرستاده می شوند تا لایه های نازک پوست با کمترین آسیب گرمایی از بین بروند. معمولاً در این روش در آن بهبود حدود دو هفته طول می کشد.

 

جوانسازی صورت با لیزر اربیوم

دستگاه لیزر اربیوم با هدف برطرف کردن لایه فوقانی پوست و کاهش خطوط عمیق و چین و چروک روی صورت، دست ها، گردن یا قفسه سینه طراحی شده است. مزایای عالی این دستگاه لیزر این است که ریسک سوختگی بافت های مجاور ناحیه ای که تحت درمان قرار گرفته است بسیار کم می باشد.

صورتی جوان و شاداب با لیزر صورت
صورتی جوان و شاداب با لیزر صورت

این نوع لیزر باعث بروز عوارض جانبی کمتری از قبیل تورم، کبودی و قرمزی خواهد شد. دوران بهبود در این روش در مقایسه با لیزر co2 کوتاه تر است و در برخی موارد ممکن است فقط یک هفته طول بکشد. اگر رنگ پوست شما تیره است این نوع دستگاه لیزر اثرگذاری بهتری روی صورت شما خواهد داشت.

 

چه افرادی می توانند متقاضی درمان با لیزر باشند؟

اگر دور چشم یا پیشانی یا اطراف دهان شما تعدادی چین و چروک و خطوط ریز و درشت به وجود آمده است یا بافت اسکار روی صورت تان باعث ناراحتی شما شده می توانند متقاضی مناسبی برای درمان با لیزر باشید.

به خاطر داشته باشید که وجود آکنه فعال روی صورت یا تیره بودن رنگ پوست یک مانع در مسیر درمان با لیزر است و اگر شما این دو شرط را دارید نمی توانند متقاضی درمان با لیزر باشد. قبل از شروع درمان معمولاً پزشک وضعیت پوست شما را ارزیابی می ‌کند تا از مناسب بودن شما برای این روش درمانی اطمینان حاصل نماید.

 

چگونه برای جوانسازی پوست توسط لیزر آماده شویم؟

شروع روند درمان با انجام مشاوره با پزشک کلید می خورد تا از مناسب بودن شما برای این روش درمانی اطمینان حاصل نماید. بهترین متخصص پوست کسی است که در زمینه جوانسازی پوست به کمک لیزر آموزش های لازم را دیده و دارای تجربه و تخصص لازم باشد.

آماده شدن برای لیزر پوست
آماده شدن برای لیزر پوست

در جلسه مشاوره پزشک از شما می خواهند به مدت ۱۰ روز قبل از شروع درمان از مصرف هر نوع داروی مکمل که بر روند درمان تاثیر می ‌گذارد از قبیل ایبوپروفن، آسپرین و ویتامین ای خودداری کنید.

در صورتی که شما سیگار می کشید پزشک از شما می خواهد که به مدت دو هفته قبل و بعد از درمان از سیگار کشیدن خودداری کنید زیرا استعمال دخانیات می تواند باعث طولانی شدن روند درمان شود.

اگر شما سابقه تبخال پوستی را داشته باشید پزشک برای جلوگیری از بروز عفونت های ویروسی و باکتریایی برای شما دارو تجویز خواهد کرد.

 

در طول درمان چه اتفاقی رخ می دهد؟

جوانسازی صورت توسط لیزر یک روش سرپایی است یعنی پس از درمان شما نیاز به بستری شدن در مطب پزشک نخواهید داشت. پزشک می تواند به صورت مجزا به درمان چین و چروک اطراف چشم، دهان یا پیشانی بپردازد یا کل صورت شما را درمان کند.

پزشک برای درمان نقاط کوچک صورت به بی حس کردن موضعی آن ها خواهد پرداخت و سپس روند درمان را شروع می کند. اگر پزشک فقط برخی نقاط صورت را درمان کند در روند درمان با لیزر حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول خواهد کشید اما درمان کامل همه نقاط صورت دو ساعت به طول می ‌انجامد.

 

مراقبت های بعد از لیزر صورت چیست؟

 

  • پزشک از شما می خواهد که ۲۴ ساعت پس از درمان روزی چهار تا پنج بار به تمیز کردن صورت خود بپردازید و از پمادی که برای شما تجویز کرده است استفاده نمایید تا از تشکیل پوسته روی صورت تان جلوگیری شود.
  • تورم صورت پس از درمان کاملاً طبیعی است و پزشک برای کاهش تورم اطراف چشم ها برای شما داروهای استروئیدی تجویز خواهد کرد.
  • هنگام خواب باید زیر سر شما بلندتر باشد تا از میزان تورم کاسته شود.
مراقبت از پوست پس از لیزر
مراقبت از پوست پس از لیزر
  • قرار دادن کمپرس یخ روی صورت به کاهش تورم در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول پس از درمان کمک خواهد کرد.
  • ممکن است به مدت ۱۲ تا ۷۲ ساعت پس از درمان دچار خارش پوست شوید که در این شرایط باید به شدت از دستکاری کردن صورت خود اجتناب نمایید.
  • پس از آن که پوست شما بهبود پیدا کرد می تواند از لوازم آرایشی بدون چربی برای کاهش قرمزی پوست خود استفاده کنید. معمولاً قرمزی پوست طی مدت ۲ تا ۳ ماه برطرف خواهد شد.
  • پس از درمان متوجه خواهید شد که پوست شما کمی روشن شده است که در این شرایط استفاده از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از آسیب دیدگی پوست کاملاً ضروری خواهد بود.
  • از آنجایی که پس از درمان شما به شدت خشک می ‌شود و آب رسانی به پوست به یکی از اولویت ‌های شما تبدیل خواهد شد و باید ۶ هفته پس از درمان و زمانی که پزشک اجازه می ‌دهد از محصولات رتین آ و گلیکولیک اسید استفاده کنید.

 

عوارض جانبی جوانسازی صورت توسط لیزر چیست؟

هنگامی که شما از لیزر برای جوان سازی و پاکسازی صورت خود استفاده می کنید این امر بدین معنا است که عوارض جانبی آن را نیز به جان می خرید. برخی از عوارض جانبی این روش زیبایی به شرح زیر می باشد:

  • سوختگی پوست یا سایر انواع آسیب دیدگی ها ناشی از گرمای لیزر
  • تشکیل بافت اسکار
  • تغییر در رنگ دانه های پوستی
  • عفونت باکتریایی

 

هزینه جوانسازی صورت چقدر است؟

هزینه جوانسازی صورت
هزینه جوانسازی صورت

احتمالاً این سوال به ذهن شما خطور کرده است که باید برای جوان سازی صورت خود به کمک لیزر چه هزینه ای را پرداخت کنید. همان طور که می دانید روش های زیبایی تحت پوشش خدمات بیمه قرار ندارند و به صورت آزاد حساب می شوند. به طور کلی هزینه لیزر به وسعت ناحیه ای که قرار است درمان شود، مهارت و تخصص پزشک و نوع دستگاه مورد استفاده بستگی دارد.

 

مرکز لیزر پوست غرب تهران

برای ساکنین عزیز و محترم غرب تهران که قصد دارند از لیزر برای جوانسازی پوست خود بر طرف کردن چین و چروک آن استفاده نمایند خبر خوبی داریم. مرکز هلنیوم با افتخار آماده ارائه خدمات لیزر به شما سروران گرامی است تا بر زیبایی شما بیفزاید و نتیجه دلخواه تان را به وجود بیاورد.

مترجم: لیلا عبدالملکی

لینک منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا