تزریق ژل بهتر است یا بوتاکس؟| فرق بوتاکس و رستالین چیست؟

 فرق بوتاکس با رستالین چیست؟

بوتاکس و فیلر دو محصولی هستند که از آنها برای بهبود ظاهر صورت و رفع خطوط ریز و درشت آن استفاده می شود. از بوتاکس برای درمان برخی مشکلات از قبیل بیش فعالی مثانه و تنبلی چشم، درمان میگرن و مواردی از این قبیل استفاده می شود. بوتاکس از سم بوتولینیوم نوع A برای فلج کردن موقت عضلات استفاده می کند.

هنگامی که از بوتاکس برای اهداف زیبایی استفاده می شود چین و چروک صورت برطرف خواهد شد. رستالین نیز یک نوع فیلر صورت است که از هیالورونیک اسید ساخته شده است.

هیالورونیک اسید به طور طبیعی در بدن همه ما وجود دارد و این ترکیب به برجسته کردن گونه ها و افزایش حجم صورت کمک می کند. افزایش حجم صورت می‌ تواند به کاهش چین و چروک آن کمک نماید.

 

 بوتاکس و رستالین چگونه تزریق می شوند؟

تزریق ژل و بوتاکس
تزریق ژل و بوتاکس

بوتاکس و رستالین جز روش های کم تهاجمی محسوب می شوند که در مطب پزشک انجام می گردند و برای تزریق آن ها نیازی به ماده بی حس کننده نداریم. این محصولات دقیقاً در نقاطی که قرار است درمان شوند تزریق خواهند شد.

همان طور که در قسمت بالا اشاره کردیم و بوتاکس حاصل سم بوتولینیوم است که از فعالیت عضلات جلوگیری می کند. این محلول به درون پوست تزریق می‌شود و کاربردهای متفاوتی دارد. برخی از کاربردهای آن عبارتند از رفع خطوط پنجه کلاغی، درمان تعریق بیش از حد، رفع خطوط روی پیشانی و درمان اسپاسم مکرر گردن.

رستالین دومین محصولی است که برای اهداف زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. از فیلرها برای برطرف کردن چین و چروک استفاده می شود. هیالورونیک اسید ماده اصلی تشکیل دهنده رستالین است و معمولاً از باکتری به دست می آید.

از فیلر برای افزایش حجم گونه ها، برجسته کردن لب ها، برطرف کردن خطوط اطراف دهان، برطرف کردن خطوط کنار بینی که تا نزدیک دهان امتداد پیدا می‌کنند و افزایش حجم دست ها استفاده می شود.

 

 تزریق بوتاکس و رستالین چقدر طول می کشد؟

تزریق بوتاکس و رستالین جز روش‌ های سرپایی هستند که برای انجام آنها شما به یک جلسه درمان نیاز خواهید داشت. تزریق بوتاکس چیزی حدود ۱۰ دقیقه طول می‌ کشد و شما می توانید پس از یک یا دو روز شاهد نتایج به دست آمده باشید.

تزریق فیلر نیز در کمتر از یک ساعت در چند جلسه درمانی انجام می شود. دوران بهبود پس از تزریق فیلر کمتر از یک روز است و شما می توانید فورا شاهد نتایج به دست آمده باشید و طی مدت یک تا دو هفته نتایج نهایی را مشاهده کنید.

 

 آیا نتایج حاصل از تزریق بوتاکس با نتایج فیلر فرق دارند؟

تفاوت بوتاکس با فیلر
تفاوت بوتاکس با فیلر

نتایج حاصل از تزریق بوتاکس و فیلر شبیه هم هستند. بوتاکس و فیلر جزو محصولات قابل تزریق هستند و شما می توانید نتایج مورد انتظار خود را به سرعت مشاهده کنید. نتایج حاصل از آنها تا چند ماه باقی می ماند اما تفاوت‌ هایی بین نتیجه آنها وجود دارد.

معمولاً اثر تزریق بوتاکس چیزی حدود ۴ ماه باقی خواهد ماند و نتایج حاصل از تزریق فیلر نیز بر اساس نوع فیلر مورد استفاده حدود ۶ تا ۱۸ ماه باقی می ماند.

 

 چه افرادی می توانند متقاضی درمان با تزریق بوتاکس و فیلر باشند؟

همه افراد با انواع پوست های مختلف و قد و وزن متفاوت می توانند متقاضی مناسبی برای تزریق بوتاکس و رستالین باشند اما چند فاکتور مهم وجود دارد که توجه به آنها اهمیت بسیار زیادی دارد. اگرچه بوتاکس مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار دارد برخی از افراد نمی توانند متقاضی درمان با آن باشند. این گروه از افراد به شرح زیر می باشند:

  •  خانم هایی که باردار هستند یا خانم هایی که در دوران شیردهی به سر می برند.
  •  افرادی که به بوتاکس حساسیت دارند.
  •  افرادی که در محل تزریق دچار عفونت هستند.
  • افرادی که دچار اختلالات عصبی عضلانی هستند.

تزریق رستالین نیز مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار دارند اما گروه های زیر مجاز به تزریق آن نمی باشند:

  •  افرادی که قبلاً به فیلر حساسیت نشان داده‌ اند.
  • افرادی که در محل تزریق فیلر دچار کبودی شده اند.
  • افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند.

 

 چه تفاوت هایی بین هزینه تزریق بوتاکس و فیلر وجود دارد؟

هزینه بوتاکس یونانی و فیلر
هزینه بوتاکس و فیلر

هزینه تزریق بوتاکس با هزینه تزریق فیلر تفاوت های زیادی دارد به عنوان مثال نوع محصول مورد استفاده (بوتاکس دیسپورت یا زئومین) مقدار بوتاکس مورد نیاز، تعداد نواحی مورد نظر برای درمان، مهارت و تخصص پزشک و مواردی از این قبیل در تعیین هزینه بوتاکس نقش دارند.

در خصوص فیلر نیز برند مورد استفاده، مقدار ژل مورد نیاز و وسعت ناحیه ای که قرار است درمان شود در تعیین هزینه تزریق ژل نقش دارند.

 

 عوارض جانبی بوتاکس و رستالین چیست؟

به طور کلی همه روش های زیبایی با عوارض جانبی همراه هستند و می توان گفت که این عوارض جانبی بخشی از روند درمان محسوب می شوند.

 

عوارض تزریق بوتاکس
عوارض تزریق بوتاکس

عوارض جانبی بوتاکس و رستالین بسیار خفیف هستند و به سرعت برطرف می شوند با این حال برخی از آن ها کاملاً جدی هستند و نیاز به درمان فوری پزشکی دارند. تورم و کبودی خفیف از جمله عوارض جانبی شایع تزریق بوتاکس هستند اما در صورتی که شما پس از تزریق بوتاکس با موارد زیر مواجه شدید فوراً به پزشک مراجعه نمایید:

  •   تورم یا افتادگی پلک
  • سردرد
  • درد گردن و خستگی
  • دوبینی
  • خشکی چشم
  • واکنش آلرژیک از قبیل خارش یا بروز علائم و نشانه های آسم

عوارض جانبی تزریق رستالین به شرح زیر می باشد:

  • تورم
  • درد یا خارش در محل تزریق
  • کبودی
  • خستگی
  • سردرد

معمولاً این عوارض جانبی طی مدت ۷ تا ۱۷ روز برطرف خواهند شد.

 

 مراکز بوتاکس در غرب تهران

مراکز تزریق بوتاکس در غرب تهران
مراکز تزریق بوتاکس در غرب تهران

اگر شما به دنبال یک مرکز زیبایی معتبر در غرب تهران می گردید و می خواهید که به کمک تزریق فیلر و بوتاکس از شر چین و چروک و خطوط ریز و درشت صورت خود خلاص شوید می توانید به مراکز زیبایی ما مراجعه کنید و از خدمات متنوع ما بهره مند شوید.

ما در مرکز زیبایی هلنیوم ضمن ارائه خدمات بوتاکس و تزریق فیلر آماده ارائه خدمات رسانی در زمینه لیزر موهای زائد نیز هستیم تا شما را به آنچه که انتظارش را دارید برسانیم. زیبایی حق شماست و شما شایسته زیبا بودن هستید. با ما زیبا شوید و زیبا بمانید.

 

آیا آقایان نیز می توانند متقاضی درمان با بوتاکس و فیلر باشند؟

با توجه به اهمیت زیبایی در دنیای امروز و تاثیر چهره بر اعتماد به نفس افراد مختلف آقایان نیز وارد عرصه زیبایی شده‌ اند و از خدمات بوتاکس و فیلر برای بهبود ظاهر صورت خود استفاده می کنند تا خطوط ریز و درشت صورت خود را از بین ببرند.

تزریق بوتاکس و فیلر با برطرف کردن خطوط صورت به جوانسازی صورت آن‌ها و بهبود حالت آن کمک می کند و ظاهری جوان و شاداب را به آقایان هدیه می دهد.

 

مترجم: لیلا عبدالملکی

لینک منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا