مراقبتهای قبل و بعد از تزریق بوتاکس در مرکز بوتاکس تهران

بوتاکس چیست؟

کلاستریدیوم بوتولونیوم، یک نوع باکتری است که بوتاکس از آن به دست می آید. این باکتری در خاک، برکه ها و جنگل ها وجود دارد همچنین در دستگاه گوارش پستانداران و ماهی ها نیز یافت می شود.

این باکتری به طور طبیعی هیچ خطری ندارد اما مشکل از آنجا شروع می ‌شود که باعث آلوده شدن سلول ‌ها به سم بوتولونیوم می شود که یک ماده کشنده است. این سم بر سیستم عصبی تاثیر می گذارد و از ارسال پیام های عصبی بین نورون ها جلوگیری می کند و اجازه عملکرد صحیح را به آنها نمی دهد.

سم بوتولینیوم یکی از سمی ترین ترکیباتی است که تاکنون بشر شناسایی کرده است. دانشمندان برآورد کرده اند که فقط یک گرم از آن برای کشتن یک میلیون نفر کافی است و ۲ کیلو گرم از آن می تواند همه انسان های روی زمین را از بین ببرد.

 بوتاکس چیست؟
بوتاکس چیست؟

در صورتی که مسمومیت با سم بوتولینیوم درمان نشود باعث مرگ بیمار خواهد شد اما بر خلاف همه این موارد سم بوتولینیوم دارای ارزش و خاصیت درمانی است و پزشکان از مقادیر کم آن برای جلوگیری از ارسال پیام‌ های عصبی استفاده می کنند و عضلات را فلج می کنند.

 

تزریق بوتاکس چه کاربردهایی دارد؟

معمولا از بوتاکس به عنوان روشی برای کاهش چین و چروک و خطوط صورت استفاده می شود. بوتاکس علاوه بر کاربردهایی که در عرصه زیبایی دارد برای درمان برخی از بیماری ها از قبیل میگرن، تعریق بیش از حد و نشت مثانه نیز مورد استفاده قرار می ‌گیرد. برخی از کاربرد های بوتاکس به شرح زیر می باشند:

  1. درمان اسپاسم پلک
  2. اسپاسم شدید عضلات گردن و شانه
  3.  درمان میگرن مزمن
  4. تعریق بیش از حد
  5. انحراف چشم
  6. درمان اسپاسم اندام های فوقانی بعد از سکته
  7. بیش فعالی مثانه
  8. درمان بی اختیاری ادرار
  9. برطرف کردن خط اخم
  10. از بین بردن خطوط پنجه کلاغی
  11. از بین بردن خطوط اطراف دهان

 

برندهای معروف بوتاکس

افرادی که قصد دارند از بوتاکس برای رفع چین و چروک صورت خود استفاده کنند همیشه به دنبال برندهای معروف بوتاکس هستند. معمولاً بوتاکس با اسامی تجاری زیر به فروش می رسد:

  • مسپورت
  • دیسپورت
  • زئومین
  • کانیتوکس
  • ترونوکس

 

تزریق بوتاکس چگونه انجام می شود؟

نحوه تزریق بوتاکس
نحوه تزریق بوتاکس

برای تزریق بوتاکس شما در ابتدا یک جلسه مشاوره با پزشک خود خواهید داشت و پزشک پس از انجام ارزیابی‌ های اولیه و بررسی سابقه پزشکی شما فرایند درمان را شروع می کند.

معمولاً حدود ۲۴ تا ۷۲ ساعت طول می کشد تا اثر گذاری بوتاکس مشخص شود اما در برخی موارد نادر ممکن است ۵ روز زمان برای مشاهده اثر گذاری کامل بوتاکس لازم باشد.

تزریق بوتاکس در زنان باردار و زنانی که در دوران شیردهی قرار دارند و همچنین افرادی که آلرژی دارند ممنوع است.

 

عوارض جانبی و خطرات بوتاکس چیست؟

همه روش های زیبایی و عوارض و خطراتی همراه هستند و تزریق بوتاکس نیز از این قاعده جدا نیست. در برخی موارد نادر ممکن است فرد متقاضی درمان با بوتاکس به علت مشکلات ژنتیکی، عکس العمل نامطلوبی را به داروی تزریق شده نشان دهد.

بدن حدود یک درصد از افرادی که تحت درمان با بوتاکس قرار می ‌گیرند شروع به تولید آنتی بادی هایی می کند که باعث می شود اثر درمان از بین برود. سم بوتولونیوم ممکن است باعث بروز عوارض جانبی ناخواسته شود که برخی از آنها به شرح زیر می باشند:

  1. درد خفیف و تجمع مایع و قرمز شدن پوست در محل تزریق
  2. بی حسی
  3. سردرد
  4. تهوع خفیف
  5. ضعف خفیف و موقت عضلات اطراف محل تزریق
  6. افتادگی موقت پلک بالا
  7. ضعف در پلک پایین
  8. اختلال در بلع
  9. ضعف گردن
  10. بروز علائم شبه آنفولانزا
  11. دوبینی
  12. خونریزی
  13. تاری دید
  14. کاهش بینایی
  15. خشکی دهان
  16. خستگی
  17. راش پوستی
  18. تورم پوست

 

تخفیف بوتاکس دیسپورت

با بالا رفتن سن از میزان چربی های صورت کاسته می شود و به تدریج چین و چروک و خطوط متعددی روی آن به وجود می آید که یک وضعیت ناخوشایند برای اکثر افراد محسوب می شود. چروک صورت بر شادابی و جوانی آن تاثیرات منفی می گذارند و باعث می شوند صورت پیر و خسته به نظر برسد.

تخفیفات بوتاکس دیسپورت
تخفیفات بوتاکس دیسپورت

اگر شما هم از این وضعیت خسته شده اید می توانید از تزریق بوتاکس دیسپورت به عنوان روشی برای درمان چین و چروک صورت خود بهره بگیرید. این محصول با شل کردن عضلات بهبود شرایط پوست کمک می ‌کند و باعث جوان سازی صورت شما خواهد شد.

نتایج حاصل از تزریق بوتاکس دیسپورت سریع تر دیده می شود و این مسئله یک نکته مثبت تلقی می ‌شود اما قیمت آن کمی بیشتر است که در مقایسه با آنچه که به دست می آورید ارزش دارد. نتایج حاصل از تزریق دیسپورت طی مدت ۱ تا ۲ روز قابل مشاهده خواهد بود و شما می توانید از نتایج به دست آمده لذت ببرید.

شما می توانید برای اطلاع از تخفیف بوتاکس دیسپورت به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

 

مرکز بوتاکس تهران

تزریق بوتاکس به عنوان یک روش بسیار محبوب برای برطرف کردن چین و چروک صورت تلقی می شود. تزریق این محصول می ‌تواند با از بین بردن خطوط ریز و درشت صورت ظاهری جوان و شاداب را به شما هدیه دهد.

گاهی اوقات فرد که خطوط صورت بسیار عمیق هستند پزشک تصمیم می گیرد که در کنار بوتاکس از تزریق فیلر نیز استفاده کند تا نتایج بهتری از درمان به دست بیاید. هنگامی که شما به شعب تزریق بوتاکس تهران مراجعه می کنید پس از جلسه مشاوره پزشکی در خصوص روش درمان شما تصمیم گیری خواهد کرد و اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس شامل چه مواردی است؟

قبل از تزریق بوتاکس شما باید حداقل به مدت یک تا دو هفته از مصرف داروهای رقیق کننده خون اجتناب کنید. در صورتی که از داروهای شل کننده عضلانی، قرص خواب، آسپرین، قرص ویتامین e و امگا ۳ استفاده می کنید حتماً با پزشک خود در خصوص ادامه مصرف یا قطع کردن آن صحبت نمایید.

اگر سیگار می کشید و سعی کنید حداقل به مدت دو هفته قبل از تزریق بوتاکس سیگار کشیدن را ترک نماید چرا که سیگار کشیدن تاثیرات منفی بر نتایج حاصل از تزریق بوتاکس دارد.

مراقبتهای قبل و بعد از تزریق بوتاکس
مراقبتهای قبل و بعد از تزریق بوتاکس

پس از تزریق بوتاکس باید از دستکاری کردن محل تزریق به شدت خودداری کنید. به خاطر داشته باشید که تحت هیچ شرایطی از مشروبات الکلی استفاده نکنید. مصرف داروهای رقیق کننده خون ممنوع است. انجام فعالیت جسمانی شدید و خوابیدن به صورت دمر پرهیز کنید. از قرار گرفتن در معرض گرمای شدید اجتناب نمایید.

در صورتی که پس از درمان در محل تزریق دچار درد زیادی بودید می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید. برای این کار می توانید مقداری یخ را درون یک کیسه پلاستیکی بریزید سپس کیسه پلاستیکی را درون یک عدد پارچه بگذارید و آن را روی ناحیه ای که درمان شده است قرار دهید. از همه نکاتی که پزشک در خصوص مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس به شما گوشزد می کند پیروی کنید.

مترجم: لیلا عبدالملکی

لینک منبع اول

لینک منبع دوم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا