فیلم برطرف کردن موهای زائد صورت|مراقبتهای قبل و بعد از لیزر صورت

درمان قطعی موهای زائد صورت

برطرف کردن موهای زائد صورت و داشتن پوست تمیز لطیف و بدون مو خواسته ی قلبی همه افراد و ویژه خانم‌ ها است. تمیز بودن صورت و از بین بردن موهای زائد آن در زیبایی ظاهری همت بسیار زیادی دارد چرا که برخی از افراد به صورت ذاتی پر مو هستند و روی صورتشان تعداد بسیار زیادی موی زبر و سیاه وجود دارد. این مسئله باعث شده است که آنها به صورت مداوم در حال بند انداختن و شیو کردن صورت خود باشند.

صورت برخی از خانم ها آنقدر پر مو است که شیو کردن های مکرر باعث کلافه شدن آنها شده و این افراد به دنبال یک درمان قطعی برای برطرف کردن موهای زائد صورت خود هستند. با ما همراه باشید تا راه حل خلاص شدن از دردسر های شیو کردن و بند انداختن را برای تان توضیح دهیم.

لیزر موهای زائد صورت

لیزر موهای زائد صورت
لیزر موهای زائد صورت

به احتمال زیاد اسم لیزر به گوش تان خورده است. لیزر یک فناوری خلاقانه است که از آن برای برطرف کردن موهای زائد صورت و سایر نقاط بدن از قبیل زیر بغل، دست و پا، روی شکم و کمر و ناحیه تناسلی استفاده می شود. نتایجی که از لیزر به دست می ‌آید حیرت انگیز است چرا که پس از اتمام دوران درمان شما دیگر نیازی به شیو کردن نخواهید داشت.

چگونه لیزر موهای زائد را از بین می برد؟

با توجه به مشکلاتی که در ارتباط با برطرف کردن موهای زائد وجود دارد به تدریج محققان فناوری لیزر را وارد عرصه زیبایی نمودند و از آن برای برطرف کردن موهای اضافی بدن استفاده کردند. در این روش از نور متمرکز لیزر استفاده می ‌شود و به سمت پوست ناحیه ای که قرار است درمان شود ارسال می گردد.

نور لیزر توسط رنگدانه های موجود در فولیکول های مو جذب می شود و سپس به گرما تبدیل خواهد شد. گرمایی که در این فرآیند به وجود می ‌آید و باعث می شود که فولیکول از بین برود و با تخریب فولیکول دیگر امکان رشد موهای زائد وجود نخواهد داشت. برطرف کردن موهای زائد صورت نیز به این روش انجام می شود و شما پس از اتمام دوره درمان صورتی صاف و بدون مو خواهید داشت.

آیا لیزر موهای زائد صورت خطر دارد؟

بعد از لیزر موهای زائد به عنوان یک روش بدون خطر و ایمن یاد می ‌شود چرا که طول موج پرتوهای لیزر بسیار کوتاه هستند و فقط می توانند فولیکول های مو را هدف قرار دهند. این پرتوها اصلاً توانایی نفوذ به درون لایه های داخلی بدن را ندارند و به همین دلیل هیچ گونه مشکلی را برای شما به وجود نخواهند آورد پس نگران نباشید.

 

آیا لیزر موهای زائد صورت درد دارد؟

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که آستانه تحمل درد در شما پایین است و به همین خاطر تا کنون از لیزر موهای زائد صورت خود اجتناب کرده اید باید خدمت تان عرض کنیم که درد حاصل از لیزر در مقایسه با درد ناشی از انداختن و اپیلاسیون بسیار ناچیز است.

آیا لیزر درد دارد؟
آیا لیزر درد دارد؟

اکثر افرادی که لیزر کرده اند می گویند دردی که در طول درمان احساس کرده اند بسیار ناچیز است و شبیه احساس برخورد کفش با پوست و یا سوزش ناشی از افتاب سوختگی است و به خوبی قابل تحمل می باشد.

 

مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد صورت

قبل از انجام هر کاری به شما باید یک مرکز لیزر معتبر را پیدا کنید تا بتواند شما را به آنچه که انتظارش را دارید برساند. پس از این مرحله شما به یک جلسه مشاوره با پزشک نیاز دارید تا بتواند شرایط پوست شما را ارزیابی کند و متناسب با رنگ پوست و موهای زائد صورت تان یک دستگاه لیزر مناسب را پیشنهاد دهد.

به طور کلی شما باید حداقل به مدت دو هفته قبل از شروع درمان از قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب خودداری کنید زیرا نور آفتاب بر عملکرد صحیح لیزر تاثیر می ‌گذارد و ممکن است شما نتیجه مطلوبی را به دست نیاورید.

مراقبتهای قبل از لیزر صورت
مراقبتهای قبل از لیزر صورت

حداقل به مدت ۴ هفته قبل از شروع درمان از اپیلاسیون یا بند انداختن صورت خود اجتناب کنید زیرا وجود ریشه موها برای کسب نتایج مورد انتظار کاملاً ضروری است و شما فقط مجاز به شیو کردن موهای زائد صورت خود هستید. حداقل به مدت ۴ هفته از لایه برداری پوست خود اجتناب کنید. هنگامی که قرار است از منزل خارج شوید استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

 

مراقبت های بعد از برطرف کردن موهای زائد صورت توسط لیزر

پس از لیزر موهای زائد صورت پوست شما کمی قرمز و ملتهب می شود که در این حالت باید به شدت از قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب خودداری کنید تا التهاب پوست شما افزایش پیدا نکند. به هیچ عنوان در فواصل بین جلسات لیزر بعد از بند انداختن برای برطرف کردن موهای زائد صورت خود استفاده نکنید.

سعی کنید تا ۲۴ ساعت پس از لیزر از انجام دادن فعالیت های جسمانی سنگین که باعث می شود عرق کنید اجتناب نمایید. از دستکاری کردن صورت خود به مدت چند ساعت پس از درمان خودداری کنید.

 

عوارض جانبی لیزر موهای زائد صورت

لیزر موهای زائد نیز همانند سایر روش های زیبایی با برخی از عوارض جانبی همراه است که تعدادی از آنها به شرح زیر می باشند:

  • قرمزی و تورم پوست
  • بروز التهاب پوستی
  • حساسیت به لمس
  • بروز تاول پوستی
  • در برخی موارد نادر سوختگی پوست به علت استفاده نامناسب از دستگاه

 

لیزر موهای زائد صورت آقایان

لیزر موهای زائد صورت آقایان
لیزر موهای زائد صورت آقایان

آقایان نیز همانند خانم ها از شیو ‌کردن های مکرر خسته می شوند و این مسئله باعث شده است که تعدادی از آنها به دنبال استفاده از لیزر برای برطرف کردن موهای زائد صورت خود باشند. از آنجایی که مو های زائد صورت آقایان ضخیم تر و پر پشت تر است به احتمال زیاد تعداد جلسات درمانی آنها بیشتر خواهد بود. لیزر موهای زائد صورت باعث می شود که آنها از دردسرهای شیو کردن خلاص شوند.

 

قیمت لیزر صورت چقدر است؟

عوامل متعددی در تعیین قیمت لیزر صورت نقش دارند. به عنوان مثال رنگ پوست و رنگ موها نوع دستگاه مورد استفاده تراکم موهای زائد صورت مهارت و تخصص پزشک و موقعیت فیزیکی مطب او از جمله فاکتورهای مهم در تعیین قیمت لیزر صورت است.

 

بهترین مرکز لیزر موهای زائد در غرب تهران

چنان چه شیو ‌کردن های دائمی شما را کلافه کرده است و دوست دارید برای همیشه از مشکلات مربوط به اصلاح کردن صورت خلاص شوید لیزر درمان قطعی موهای زائد شماست. شما می توانید با مراجعه به مرکز لیزر هلنیوم به برطرف کردن موهای زائد صورت خود بپردازید و دیگر هیچ گاه به سراغ روش های مخصوص اصلاح موهای زائد صورت نروید.

 

لیزر موهای زائد صورت در دوران بارداری

اگر شما در دوران بارداری به سر می برید و به علت تغییرات هورمونی رشد موهای زائد صورت تان بسیار زیاد شده و این مسئله شما را دچار دردسر کرده است به شما توصیه می کنیم تا پایان دوران بارداری صبر کنید. تحقیقات بسیار کمی در خصوص تاثیرات تاثیرات لیزر بر روی جنین انجام شده است و ما نمی ‌دانیم که آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری خطر دارد یا نه. پس بهتر است کمی صبور باشید و تا به دنیا آمدن فرزند خود صبر کنید.

متزجم: لیلا عبدالملکی

لینک منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا