مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس برای تعریق بیش از حد

 تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بیش از حد

از بوتاکس برای اهداف مختلفی استفاده می شود که یکی از آنها در درمان تعریق بیش از حد است. بوتاکس یک نوع سم است که باعث مسمومیت و در نهایت مرگ می شود اما اصلا نگران نباشید چرا که امروزه با پیشرفت علم و فناوری نوع فرآوری شده سم بوتولینیوم برای اهداف پزشکی و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد.

تزریق بوتاکس به برطرف کردن چین و چروک صورت و خطوط آن کمک می کند و عضلات صورت را به طور موقت فلج می نماید. پزشکان از بوتاکس برای درمان برخی از مشکلات از قبیل میگرن، اسپاسم‌ عضلانی و تعریق بیش از حد استفاده می کنند. اگر شما هم از تعریق بیش از حد از می برید این مطلب را از دست ندهید.

 

 هایپرهیدروزیس چیست؟

هایپرهیدروزیس یک اصطلاح پزشکی برای تعریق بیش از حد است و منظور از آن تعریق غیر عادی است یعنی در شرایطی که هوا گرم نیست فرد به شدت عرق می کند. افرادی که دچار این اختلال هستند به دنبال روش های مختلف برای درمان مشکل خود می گردند.

تعریق بیش از حد
تعریق بیش از حد

تزریق بوتاکس یک روش جدید برای درمان تعریق بیش از حد است. اگر شما هم دچار این مشکل هستید و مصرف داروهای مربوطه نتوانسته است کمکی به بهبود حال شما نماید می توانید متقاضی درمان با بوتاکس باشید. تزریق بوتاکس برای تعریق بیش از حد مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار دارد و می‌ توان از آن برای کاهش تعریق زیر بغل، صورت، دست و پا استفاده کرد.

 

 چگونه تزریق بوتاکس باعث کاهش تعریق می شود؟

هنگامی که بوتاکس به موضع مورد نظر تزریق می شود به مسدود کردن اعصابی می پردازد که وظیفه فعال کردن غدد تعریق را بر عهده دارند. به طور طبیعی هنگامی که دمای محیط افزایش پیدا می کند سیستم عصبی بدن به فعال کردن غدد عرق می‌ پردازند تا دمای بدن کاهش پیدا کند.

نقش بوتاکس در درمان تعریق بیش از حد
نقش بوتاکس در درمان تعریق بیش از حد

در افراد مبتلا به هایپرهیدروزیس اعصابی که وظیفه ارسال سیگنال ها به غدد عرق را برعهده دارند بیش فعال هستند. هنگامی که بوتاکس به طور مستقیم به درون ناحیه ای که زیاد عرق می کند تزریق می‌ شود اعصاب بیش فعال بدن فلج خواهند شد.

هنگامی که این اعصاب نتوانند به ارسال سیگنال به غدد عرق بپردازند شما دیگر عرق نخواهید کرد. بوتاکس فقط می تواند از عرق کردن نقاطی که تحت درمان قرار گرفته اند جلوگیری کند.

 

 از بوتاکس برای درمان تعریق بیش از حد در چه نقاطی استفاده می شود؟

اثر گذاری بوتاکس در درمان تعریق زیر بغل ثابت شده است و این مسئله در مطالعاتی که در این خصوص انجام شده کاملا مورد تایید است. تزریق بوتاکس می‌تواند حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد از میزان تعریق کف دست را کاهش دهد اما مدت زمان اثر گذاری بوتاکس در کف دست به اندازه زیر بغل نیست و اثر آن زودتر از بین خواهد رفت.

همچنین می‌ توان از بوتاکس برای درمان تعریق بیش از حد پیشانی استفاده کرد. افرادی که کف پاهای شان عرق می کند و همیشه کفش شان خیس است و دچار مشکلات عفونت قارچی می شوند نیز می توانند متقاضی درمان با بوتاکس باشند و به این مشکل خود خاتمه دهند.

 

 تزریق بوتاکس چگونه انجام می شود؟

تزریق بوتاکس زیر بغل چگونه انجام می شود؟
تزریق بوتاکس زیر بغل چگونه انجام می شود؟

در صورتی که تزریق بوتاکس توسط یک متخصص با تجربه انجام شود اثر گذاری بیشتری خواهد داشت. پزشک به کمک یک سوزن کوچک بوتاکس را دقیقا در زیر سطح پوست تزریق می کند. پزشک از کرم بی حس کننده استفاده می کند تا شما در طول درمان هیچ گونه دردی را احساس نکنید. پس از اتمام تزریق بوتاکس زیر بغل شما می‌توانید به محل کار خود برگردید و فعالیت های روزمره تان را از سر بگیرید.

 

 مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس یک روش ساده و راحت است و در صورتی که توسط یک پزشک با تجربه انجام شود شما دچار هیچ مشکلی نخواهید شد. پزشک از شما می خواهد که حدود ۲ یا ۳ روز قبل از تزریق بوتاکس از شیو کردن زیر بغل خود اجتناب کنید.

اگر شما از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید باید چند روز قبل از تزریق بوتاکس از مصرف آنها خودداری کنید تا ریسک بروز کبودی پوست به حداقل برسد. در صورتی که هر نوع دارویی مصرف می کنید حتماً به پزشک خود اطلاع دهید زیرا ممکن است پزشک از شما بخواهد از مصرف آنها اجتناب کنید.

 

 قیمت تزریق بوتاکس شهرک غرب

هزینه تزریق بوتاکس به محل زندگی شما، مهارت و تخصص پزشک، محلی که قرار است درمان شود و مقدار بوتاکس مورد نیاز بستگی دارد. چنانچه تعریق بیش از حد شما را کلافه کرده است می‌توانید با مراجعه به مراکز ما ضمن بهره مندی از خدمات مرکز از تخفیف های ما نیز بهره مند شوید.

 

 خطرات و عوارض تزریق بوتاکس چیست؟

تحقیقات بسیار زیادی در خصوص اثر گذاری و ایمنی بوتاکس انجام شده است و اکثر افرادی که تحت درمان با بوتاکس قرار گرفته اند کاملا از نتایج به دست آمده رضایت داشته اند. اما از آنجایی که همه روش های زیبایی با خطرات خاص خود همراه هستند برخی از عوارض احتمالی تزریق بوتاکس به شرح زیر می باشند:

  •  احساس درد
  • بروز کبودی و تورم در محل تزریق
  • سردرد
  • بروز علائم شبه آنفولانزا

 

 مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس شامل چه مواردی است؟

شما می توانید پس از تزریق بوتاکس فوراً فعالیت های روزمره و امور شخصی خود را شروع کنید. معمولاً حدود ۲ تا ۷ روز طول می‌ کشد تا از میزان تعریق زیر بغل شما کاسته شود و حدود دو هفته طول خواهد کشید تا به طور کامل روند تعریق متوقف گردد.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس
مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

به طور کلی تأثیرات بوتاکس موقت هستند به همین دلیل شما به تزریق مجدد بوتاکس برای حفظ نتایج به دست آمده نیاز خواهید داشت. معمولاً تاثیر بوتاکس برای درمان تعریق بیش از حد زیر بغل حدود ۴ تا ۱۴ ماه طول می کشد و پس از این بازه زمانی شما به تزریق مجدد نیاز خواهید داشت.

 

 نتیجه گیری

بوتاکس روش موثر برای درمان تعریق بیش از حد است. از آنجایی که تعریق بیش از حد زیر بغل باعث می‌ شود که فرد اعتماد به نفس خود را از دست بدهد و از حضور در اجتماع دوری کند تزریق بوتاکس به طرز قابل توجهی باعث بهبود کیفیت زندگی و افزایش سطح اعتماد به نفس او خواهد شد.

درمان تعریق زیاد با بوتاکس
درمان تعریق زیاد با بوتاکس

چنانچه تعریق بیش از حد زیر بغل و خیس شدن لباس های تان شما را کلافه کرده است می توانید با مراجعه به مراکز زیبایی ما از خدمات بوتاکس بهره مند شوید و به مشکل تعریق بیش از حد خود پایان دهید.

ما با به کارگیری یک تیم تخصصی و مجرب و استفاده از بهترین مارک بوتاکس به شما برای درمان تعریق بیش از حد کمک خواهیم کرد. بوتاکس در رفع چین و چروک صورت نیز کاربرد دارد و شما می توانید به کمک این روش جادویی صورتی صاف و بدون خطوط ریز و درشت داشته باشید.

 

مترجم: لیلا عبدالملکی

لینک منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا