برای لک‌ میکرونیدلینگ بهتره یا میکرودرم؟|فرق میکرونیدلینگ و میکرودرم

میکرونیدلینگ بهتر است یا میکرودرم ابریژن؟

میکرونیدلینگ و میکرودرم ابریژن از جمله روش های کم تهاجمی هستند که تعداد زیادی از خانم ها و حتی آقایان متقاضی درمان با آن می باشند. میکرونیدلینگ و میکرودرم ابریژن در مقایسه با لیزر درمانی، لایه برداری و انجام عمل جراحی با تهاجم کمتری همراه هستند و مهمترین نکته در خصوص آنها این است که پس از اتمام درمان شما نیازی به استراحت در منزل ندارید.

پایین بودن هزینه لازم برای انجام این روش ها و تاثیر گذاری بالای آنها باعث شده که به روش ‌های بسیار پرطرفدار و محبوب تبدیل شوند. اما اکنون این سوال مطرح می ‌شود که میکرونیدلینگ بهتر است یا میکرودرم ابریژن؟ تعداد زیادی از روش های زیبایی شبیه هم هستند حتی اسم آنها نیز شبیه هم است و این مسئله باعث شده است انتخاب یکی از آنها برای متقاضی درمان دشوار باشد. در بخش زیر به بررسی دقیق این مسئله می پردازیم.

 

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یا روش درمان تحریک کلاژن یک روش بدون درد است که روی پوست صورت توسط تعدادی سوزن بسیار ریز سوراخ های کوچک ایجاد می ‌شود تا پوست را تحریک کند به تولید کلاژن بپردازد. میکرونیدلینگ جراحات ریز و کنترل شده ای را زیر سطح پوست به وجود می ‌آورد که به بدن کمک می ‌کند به تولید عروق خونی جدید، الاستین و کلاژن بیشتر بپردازد.

جوان سازی صورت با میکرونیدلینگ
جوان سازی صورت با میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ، پوست زیر سطح فوقانی صورت را هدف قرار می دهد و جراحات بسیار کوچکی که در این لایه به وجود می ‌آید باعث تولید پوست جدید خواهد شد. تا چند روز پس از درمان شما دچار خشکی پوست و پوسته ریزی خواهید شد که طبیعی است و حدود سه هفته پس از درمان شما می توانید شاهد نتایج به دست آمده باشید.

معمولا شما به چند جلسه درمان نیاز دارید البته اکثر بیماران ادعا می کنند که پس از یک جلسه به طرز قابل توجهی وضعیت پوست آنها بهتر شده است. پزشک می تواند از سرم های مختلفی در طول درمان استفاده کند که نتایج بهتری به دست بیاید.

 

کاربردهای میکرونیدلینگ

می توان از میکرونیدلینگ برای درمان تعداد زیادی از مشکلات پوستی استفاده کرد. برخی از کاربردهای میکرونیدلینگ به شرح زیر می باشند:

  • درمان آکنه و بافت اسکار حاصل از آکنه
  • درمان ترک های پوستی
  • بر طرف کردن چین و چروک ریز صورت
  • درمان منافذ باز پوست
  • درمان ناصافی بافت پوست
  • درمان مشکلات پوستی ناشی از بالا رفتن سن

 

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن لایه فوقانی پوست را هدف قرار می ‌دهد و از یک ماده سایشی ملایم از قبیل کریستال های الماسه یا سدیم بی کربنات برای برطرف کردن سلول های مرده پوست استفاده می نماید سپس این سلول های مرده را از روی سطح پوست جمع آوری می کند.

جوانسازی صورت توسط میکرودرم ابریژن
جوانسازی صورت توسط میکرودرم ابریژن

فناوری های جدید از یک روش ملایم تر برای این کار استفاده می ‌کنند. هیدرودرم ابریژن نیز سلول های مرده پوست را از بین می ‌برد، آلودگی پوست را برطرف می نماید و با استفاده از یک محلول تخصصی به تمیز کردن سطح پوست و آبرسانی به آن می پردازد. میکرودرم ابریژن با لایه برداری سطح پوست باعث می ‌شود لایه لطیف و تمیز پوست مشخص شود.

معمولاً پس از درمان با میکرودرم ابریژن شما نیاز به استراحت نخواهید داشت و می توانید حتی در ساعات کاری خود مرخصی ساعتی بگیرید و برای درمان به مطب پزشک مراجعه کنید و پس از اتمام کار دوباره به محل کارتان برگردید. شما می توانید نتایج به دست آمده از میکرودرم ابریژن را پس از جلسه درمان مشاهده کنید اما برای حفظ این نتایج به دست آمده به چند جلسه درمان نیاز خواهید داشت.

 

کاربردهای میکرودرم ابریژن برای پوست

برخی از کاربردهای میکرودرم ابریژن به شرح زیر می باشند:

 

متخصص پوست جنوب تهران

انتخاب یک روش زیبایی مناسب برای درمان مشکلات پوستی می تواند هم یک فرایند دشوار و هم یک اقدام چالش برانگیز باشد. میکرونیدلینگ و میکرودرم ابریژن جز این روش های رایج هستند که طرفداران بسیار زیادی دارند.

متخصص پوست جنوب تهران
متخصص پوست جنوب تهران

از میکرونیدلینگ و میکرودرم ابریژن برای جوان سازی پوست و رفع مشکلات آن استفاده می شود. اگرچه ممکن است شما تصور کنید که این روش ها شبیه هم هستند در حقیقت تفاوت هایی بین آنها و ماهیت استفاده از آنها وجود دارد. شما می توانید با مراجعه به متخصص پوست از مناسب بودن آنها برای برای پوست خود اطمینان حاصل کنید.

 

میکرودرم ابریژن کریستاله و الماسه

میکرودرم ابریژن کریستاله و الماسه دو نوع رایج از میکرودرم ابریژن هستند. اگرچه متدی که توسط این دو روش مورد استفاده قرار می گیرند متفاوت است نتایج حاصل از آنها تقریباً یکسان می باشد یعنی در پایان شما پوستی لطیف تر و سالم تر و نرم تر خواهید داشت.

در میکرودرم ابریژن کریستاله از کریستال های ریز از قبیل آلومینیوم اکسید استفاده می ‌شود و روی سطح پوست اسپری می گردد تا سلول های مرده آن از بین برود. این کریستال ها به لایه برداری پوست مرده و تحریک تولید کلاژن می پردازند.

انواع میکرودرم
انواع میکرودرم

میکرودرم ابریژن الماسه یک روش نسبتاً جدید است که با نوک الماسه به جوان سازی پوست صورت کمک می کند. تفاوت هایی که بین این دو روش وجود دارد این است که در میکرودرم ابریژن کریستاله، کریستال های آلومینیوم اکسید به لایه برداری پوست صورت می پردازند.

میکرودرم ابریژن الماسه با خراشیدن لایه فوقانی پوست آن را لایه برداری می کند. پزشکان عقیده دارند که میکرودرم ابریژن کریستاله در مقایسه با الماسه اثرگذاری بهتری دارد زیرا با سرعت بالا و لایه برداری عمیق به کسب نتایج دلخواه کمک می کند. شما به چند جلسه درمان نیاز دارید تا نتایج مورد انتظار خود را به دست بیاورید.

 

انواع میکرونیدلینگ

درمارولر و درماپن دو نوع ابزاری هستند که در میکرونیدلینگ مورد استفاده قرار می گیرند و صدها سوزن کوچک وارد پوست می شوند تا روند بازسازی پوست آغاز گردد. سوزن های درمارولر در اندازه های مختلفی وجود دارند که هریک از آنها دارای کاربردهای متفاوتی هستند.

انواع میکرونیدلینگ
انواع میکرونیدلینگ

درماپن یک مدل ارتقا یافته از درمارولر است که شبیه یک مداد به نظر می رسد و دارای تعداد زیادی سوزن بسیار ریز است که به تحریک تولید کلاژن کمک می کنند. درد حاصل از میکرونیدلینگ در مقایسه با درمارولر بیشتر از درماپن از زیرا جراحات پوست بیشتر است و این مسئله باعث می شود دوران بهبود پوست افزایش پیدا کند.

 

میکرونیدلینگ کنم یا میکرودرم ابریژن؟

با توجه به نوع پوست شما و مشکلات فعلی آن میکرومدلینگ و میکرودرم ابریژن می توانند اثرگذاری بالایی داشته باشند. میکرودرم ابریژن یک روش سریع است که به بهبود کلیه ضایعات پوست کمک می کند.

میکرونیدلینگ یک روش مناسب برای درمان مشکلات عمیق پوست از قبیل چین و چروک عمیق پوستی و بافت اسکار شدید است. متخصصین توانمند پس از ارزیابی دقیق وضعیت پوست شما می توانند به شما در خصوص مناسب بودن هریک از این روش ها کمک کنند.

مترجم: لیلا عبدالملکی

لینک منبع اول

لینک منبع دوم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا