میکرودرم ابریژن برای رفع جای جوش|رفع جای جوش صورت

میکرودرم ابریژن برای رفع جای جوش

باقی ماندن جای جوش از دوران نوجوانی یکی از معضلات بزرگ خانم ها و آقایان محسوب می ‌شود و با بالا رفتن سن جای آنها بیشتر به چشم می آید زیرا سطح کلاژن پوست کاهش پیدا می کند. دیده شدن جای جوش باعث شده از افراد زیادی به فکر داشتن پوستی صاف و بدون هر گونه ناهنجاری باشند. میکرودرم ابریژن برای رفع جای جوش روشی است که می تواند شما را به این خواسته برساند.

در این روش متخصص پوست به کمک یک دستگاه کوچک دستی به آرامی به برطرف کردن لایه فوقانی پوست می پردازد و به این ترتیب لایه نرم و لطیف زیرین آن دیده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تاثیرات مثبت میکرودرم ابریژن برای رفع جای جوش، هزینه میکرودرم ابریژن، عوارض جانبی آن و سایر موارد با ما همراه باشید.

 

آیا میکرودرم ابریژن برای انواع جای جوش کاربرد دارد؟

 

میکرودرم ابریژن برای رفع جای جوش
میکرودرم ابریژن برای رفع جای جوش

میکرودرم ابریژن برای انواع خاصی از بافت اسکار حاصل از آکنه کاربرد دارد که باعث فرورفتگی پوست شده است اما تأثیر چندانی در بهبود جای جوش هایی که به طور عمیق به پوست آسیب رسانده اند ندارد.

میکرودرم ابریژن همچنین می تواند برای افرادی که دارای آکنه خفیف تا متوسط هستند نیز مفید باشد. در این روش علاوه بر آن که سلول های مرده پوست از بین می روند از میزان چربی اضافی پوست نیز کاسته خواهد شد.

هزینه میکرودرم ابریژن چقدر است؟

رفع جای جوش توسط میکرودرم ابریژن تحت پوشش بیمه قرار ندارد زیرا جز روش های زیبایی محسوب می شود. به طور کلی هزینه درمان با میکرودرم ابریژن به وسعت آسیب دیدگی پوست، مهارت و تخصص پزشک و اهداف مورد انتظار شما بستگی دارد.

 

چگونه برای میکرودرم ابریژن آماده شویم؟

میکرودرم ابریژن در مطب پزشک انجام می ‌شود و تنها کاری که باید انجام دهید این است که آرایش خود را پاک کنید زیرا تمیز بودن صورت اهمیت بسیار زیادی دارد. سپس پزشک دستگاه را روی پوست صورت شما قرار می دهد و کریستال های ریز را روی آن اسپری می ‌کند و مراحل بعدی را انجام خواهد داد.

آماده شدن برای میکرودم ابریژن
آماده شدن برای میکرودم ابریژن

ممکن است در طول درمان شما دچار خارش خفیف پوست صورت شوید که کاملاً طبیعی است. این دستگاه دارای قابلیت ماساژ دهندگی است و ممکن است شما مکش پوست خود را نیز در طول درمان احساس کنید. هر جلسه حدود ۳۰ دقیقه طول می ‌کشد و شما به چند جلسه درمان نیاز خواهید داشت تا نتایج مورد انتظار خود را به دست بیاورید.

 

پس از درمان چه اتفاقی رخ می دهد؟

جالب ترین قسمت درمان با میکرودرم ابریژن این است که هیچ نوع عارضه جانبی ندارد. نوک الماسه دستگاه باعث احساس درد نمی شود و به این ترتیب شما نیازی به بی حسی قبل از شروع درمان نخواهید داشت.

یکی دیگر از مزایای این روش این است که دوران بهبود پس از آن بسیار کوتاه است و شما می توانید در طول ماه چند جلسه درمان را داشته باشید و در کنار درمان صورت خود به انجام فعالیت های روزمره نیز بپردازید.

پس از اتمام درمان شما به کمک کرم مرطوب کننده باید پوست خود را بروز رسانی کنید. به خاطر داشته باشید که در هنگام خروج از منزل از کرم ضد آفتاب استفاده کنید زیرا میکرودرم ابریژن می تواند حساسیت پوست شما را افزایش دهد و باعث بروز افتاب سوختگی شود.

 

آیا همه افراد می توانند متقاضی درمان با میکرودرم ابریژن باشند؟

استفاده از میکرودرم ابریژن برای رفع جای جوش در افرادی که لایه میانی پوست آنها نیز آسیب دیده است سودمند نخواهد بود. اگر رنگ پوست شما تیره است با پزشک خود در این خصوص مشورت کنید زیرا در برخی موارد میکرودرم ابریژن می تواند باعث بروز هایپرپیگمنتیشن شود.

ممنوعیت های انجام میکرودرم ابریژن
ممنوعیت های انجام میکرودرم ابریژن

در موارد زیر انجام میکرودرم ابریژن برای رفع جای جوش ممنوع می باشد:

  • افرادی که زخم باز دارند.
  • افرادی که در حال حاضر از داروهای ضد آکنه استفاده می کنند.
  • افرادی که اگزما دارند.
  • افرادی که تبخال دارند.
  • افرادی که کیست بدخیم پوستی دارند.

 

چه روش‌ های دیگری برای رفع جای جوش وجود دارد؟

در مواردی که استفاده از میکرودرم ابریژن برای جای جوش شامل حال شما نمی شود می توانید از روش های دیگری که برای درمان جای جوش وجود دارد استفاده کنید. برخی از این روش ها به شرح زیر می باشند:

  • درم ابریژن که شبیه میکرودرم ابریژن است اما یک روش تهاجمی محسوب می شود.
  • استفاده از فیلر
  • پیلینگ شیمیایی
  • لیزر درمانی
  • میکرونیدلینگ

پزشک بر اساس نوع جوش های شما استفاده از میکرودرم ابریژن یا سایر روش های موجود را پیشنهاد خواهد کرد. در اکثر موارد درمان جای جوش هایی که لایه میانی پوست را نیز درگیر کرده است حداقل توسط دو روش متفاوت انجام می شود تا نتایج بهتری به دست می آید. به عنوان مثال ممکن است پزشک در کنار میکرودرم ابریژن استفاده از لیزر درمانی صورت را نیز توصیه کند.

 

استفاده از میکرودرم ابریژن برای رفع جای بخیه

اگر شما هم جزو افرادی هستید که در دوران کودکی بسیار پر شر و شور بوده ‌اید و روی صورت شما جای بخیه ناشی از زخم شدن و شکستگی پیشانی یا سایر نقاط صورت وجود دارد می توانید برای برطرف کردن جای بخیه از میکرودرم ابریژن استفاده کنید.

بهترین دکتر پوست در غرب تهران

میکرودرم ابریژن در مطب بهترین متخصص پوست غرب تهران
میکرودرم ابریژن در مطب بهترین متخصص پوست غرب تهران

میکرودرم ابریژن یک روش مناسب برای رفع جای جوش است اما برای همه افراد کارایی لازم را ندارد. شما می توانید با پزشک خود صحبت کنید تا به این نتیجه برسید که آیا متقاضی مناسبی برای درمان با میکرودرم ابریژن هستید یا خیر. پزشک می تواند نوع بافت اسکار شما را مشخص کند، به همه سوالات تان پاسخ بدهد و شما را برای مراحل درمان راهنمایی کند.

 

برای رفع کامل جای جوش به چند جلسه درمان نیاز داریم؟

از آن جایی که شرایط پوست همه افراد شبیه هم نیست و ما نمی دانیم که میزان آسیب دیدگی پوست شما چقدر است نمی توانیم زمان دقیقی را برای دستیابی به نتایج مورد انتظار شما تعیین کنیم. بهترین کار این است که درباره تعداد جلسات مورد نیاز خود با پزشک تان مشورت کنید. او پس از انجام معاینات اولیه می تواند به طور دقیق به شما بگوید که به چند جلسه درمان نیاز دارید تا پوستی صاف و لطیف به دست بیاورید.

مترجم: لیلا عبدالملکی

لینک منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا