جوانسازی صورت توسط میکرونیدلینگ+فیلم میکرونیدلینگ صورت

جوانسازی صورت توسط میکرونیدلینگ

همیشه زیبا بودن و زیبا به نظر رسیدن خواسته قلبی تعداد بسیار زیادی از انسان ها بوده و اهمیت این مسئله در دنیای مدرن امروزی بیشتر شده است. با بالا رفتن سن صورت ما هم دستخوش تغییر شده و پیر می شود این مسئله باعث شده تعداد زیادی از خانم ها به دنبال راهی برای جوانسازی پوست خود باشند. جوانسازی پوست توسط میکرونیدلینگ جزو روش های بسیار پرطرفدار است زیرا ایمنی بسیار بالایی دارد و شامل پس از درمان نیازی به استراحت در منزل نخواهید داشت. در این مقاله به بررسی مسئله جوان سازی صورت با میکرونیدلینگ خواهیم پرداخت.

 

میکرونیدلینگ معجزه ای در عرصه زیبایی

میکرونیدلینگ یک روش کم تهاجمی در عرصه زیبایی است که از آن برای رفع مشکلات پوستی استفاده می ‌شود و این فرآیند به کمک تولید کلاژن بیشتر انجام خواهد شد. از میکرونیدلینگ تحت عنوان روشی برای تحریک تولید کلاژن یاد می شود که با از بین بردن بافت اسکار و ترک های پوستی به جوانسازی صورت کمک می کند.

جوانسازی صورت توسط میکرونیدلینگ
جوانسازی صورت توسط میکرونیدلینگ

همچنین از میکرونیدلینگ برای برخی روش های ضد پیری از قبیل جراحی پلک و برطرف کردن لکه های حاصل از نور خورشید نیز استفاده می شود. میکرونیدلینگ تاثیری در درمان ریزش مو ندارد. اگر شما از سطح سلامت خوبی برخوردار باشید و روی صورت شما برخی مشکلات ایجاد شده باشد می ‌تواند متقاضی مناسبی برای درمان با میکرونیدلینگ باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که اطلاعات خود را درباره میکرونیدلینگ بالا ببرید.

 

میکرونیدلینگ چگونه باعث جوانسازی پوست می شود؟

میکرونیدلینگ با تحریک پوست برای تولید کلاژن بیشتر به جوانسازی آن کمک می کند. در این روش دستگاهی که روی آن تعداد زیادی سوزن بسیار ریز وجود دارد وارد پوست می شود و با ایجاد جراحات کوچک در پوست این باور را در بدن ایجاد می کند که پوست صورت دچار آسیب دیدگی شده است و باید به تولید کلاژن بپردازد تا آسیب دیدگی ایجاد شده درمان گردد.

بافت جدیدی که پس از درمان به وجود می ‌آید به لحاظ حجم و ساختار یک دست تر است. همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم و با بالا رفتن سن از میزان کلاژن پوست کاسته می شود که این مسئله کاملاً طبیعی است و می ‌توان با انجام میکرونیدلینگ به بهبود سطح کلاژن پوست کمک کرد. جراحاتی که روی پوست ایجاد می شوند آن قدر ریز هستند که شما نمی توانید پس از درمان آن ها را مشاهده کنید پس از آن نگران دیده شدن جای آنها نباشید.

مکانیسم عمل میکرونیدلینگ
مکانیسم عمل میکرونیدلینگ

درمان با میکرونیدلینگ درد ندارد چرا که پزشک قبل از شروع درمان از داروی بی حسی موضعی برای کاهش سطح درد استفاده خواهد کرد. معمولاً فرآیند درمان چیزی حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد و پس از آن پزشک از سرم مخصوص استفاده می کند تا روند درمان تکمیل گردد.

 

هزینه میکرونیدلینگ چقدر است؟

از آنجایی که از میکرونیدلینگ به عنوان یک روش زیبایی یاد می شود تحت پوشش بیمه قرار ندارد و هزینه آن آزاد محاسبه می شود. به طور کلی هزینه جوانسازی صورت توسط میکرونیدلینگ به وسعت ناحیه ای که قرار است درمان شود بستگی دارد. بهتر است با پزشک خود در خصوص هزینه ای که باید پرداخت نمایید مشورت کنید تا اطلاعات کامل و جامعی را به دست بیاورید.

 

از میکرونیدلینگ برای درمان چه مشکلاتی استفاده می شود؟

کاربردهای میکرونیدلینگ
کاربردهای میکرونیدلینگ

کاربردهای میکرونیدلینگ به شرح زیر می باشند:

  • برطرف کردن بافت اسکار حاصل از آکنه
  • برطرف کردن لکه های ناشی از بالا رفتن سن
  • از بین بردن چین و چروک و خطوط ریز صورت
  • درمان بزرگ بودن منافذ پوست
  • درمان ناصافی پوست
  • افزایش الاستیسیته پوست
  • از بین بردن ترک های پوست شکم و ران

 

عوارض جانبی میکرونیدلینگ چیست؟

همانند همه روش های زیبایی میکرونیدلینگ نیز با عوارض جانبی خاص خود همراه است. شایع ترین عارضه جانبی آن التهاب فوری پوست پس از درمان است که معمولاً تا چند روز برطرف نمی شود. در صورتی که با برخی از عوارض جانبی شدید از قبیل خونریزی، کبودی و عفونت مواجه شدید فورا به پزشک خود اطلاع دهید تا اقدامات ضروری را انجام دهد.

 

چه کسانی نمی توانند متقاضی درمان با میکرونیدلینگ باشند؟

به طور کلی اکثر خانم ها می توانند از مزایای بی نظیر میکرونیدلینگ بهره مند شوند اما گروه های زیر جزو موارد استثنا محسوب می شود:

  • خانم هایی که باردار هستند.
  • افرادی که بیماری های پوستی خاص از قبیل اگزما یا پسوریازیس دارند.
  • افرادی که زخم باز دارند.
  • افرادی که به تازگی پرتو درمانی کرده اند.
  • افرادی که سابقه بافت اسکار روی پوست خود را دارند.

 

پس از میکرونیدلینگ باید انتظار چه چیزی را داشته باشیم؟

میکرونیدلینگ همانند جراحی پلاستیک یک روش تهاجمی نیست به همین دلیل دوران بهبود پس از آن کوتاه است. تا چند روز پوست شما قرمز و ملتهب است که این امر به علت پاسخ طبیعی پوست به جراحات کوچک حاصل از فرو رفتن سوزن در پوست ارتباط دارد.

شما می توانید پس از اتمام درمان به انجام فعالیت ‌های روزمره خود بپردازید. پس از میکرونیدلینگ پوست شما به نور آفتاب کاملا احساس می شود پس از استفاده از کرم ضد آفتاب را به هیچ عنوان فراموش نکنید. معمولاً حدود دو هفته طول می‌ کشد تا شما شاهد نتایج به دست آمده باشید. برای حفظ نتایج به دست آمده شما به چند جلسه درمان نیاز خواهید داشت.

 

مراقبت های قبل از میکرونیدلینگ شامل چه مواردی است؟

مراقبتهای بعد از میکرونیدلینگ
مراقبتهای بعد از میکرونیدلینگ

قبل از شروع درمان پزشک با شما در خصوص مراقبت های قبل از میکرونیدلینگ صحبت خواهد کرد. معمولاً باید حدود دو هفته قبل از شروع درمان از مصرف برخی داروهای خاص از قبیل ایبوپروفن و داروهای مخصوص درمان آکنه خودداری کنید.

طبق دستور پزشک از مصرف رتینوئیدهای موضعی خودداری کنید زیرا مصرف آنها ریسک بروز عوارض جانبی را افزایش می ‌دهد. اگر سیگار می کشید حداقل به مدت دو هفته قبل از شروع درمان از استعمال دخانیات خودداری کنید.

 

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ شامل چه مواردی است؟

پس از درمان با میکرونیدلینگ پوست شما حساس می شود به همین دلیل باید هنگام خروج از منزل از کرم ضد آفتاب با عیار حفاظتی بالا استفاده کنید. تا دو هفته پس از درمان از مصرف داروهایی که پزشک اجازه مصرف آنها را نداده است خودداری کنید. تا دو هفته پس از درمان از استعمال دخانیات اجتناب نمایید.

 

تفاوت میکرونیدلینگ با رولرهای خانگی چیست؟

میکرونیدلینگ یک روش تخصصی است که باید توسط پزشک انجام شود. برخی از افراد به منظور صرفه جویی در هزینه های خود به جای میکرونیدلینگ از رولرهای خانگی استفاده می کنند. رولرهای خانگی به هیچ عنوان همانند میکرونیدلینگ عمل نمی کند و نتایج خوبی را به دنبال ندارند. اگر شما به دنبال کسب نتایج عالی برای جوانسازی صورت خود هستید میکرونیدلینگ یک گزینه عالی برای این کار است که شما را به نتیجه مورد انتظار تا می رساند.

 

بهترین متخصص پوست غرب تهران

بهترین متخصص پوست غرب تهران
بهترین متخصص پوست غرب تهران

اگر تصمیم شما برای جوانسازی صورت توسط میکرونیدلینگ قطعی است احتمالاً در جستجوی بهترین متخصص پوست، شبکه های اجتماعی و سایت های زیبایی را زیر و رو کرده اید.

بهترین متخصص پوست برای جوانسازی صورت توسط میکرونیدلینگ کسی است که دارای تخصص و مهارت لازم برای جوانسازی پوست می باشد و شما می توانید با خیال راحت همه سوالات خود را از او بپرسید و جواب قانع کننده ای را دریافت کنید. در چنین حالتی شما می توانید با کسب اطلاعات لازم و ضروری برای جوان سازی صورت خود اقدام نمایید.

مترجم: لیلا عبدالملکی

لینک منبع اول

لینک منبع دوم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا