درمان عارضه های مختلف با بهترین دکتر پوست در غرب تهران

بهترین دکتر پوست در غرب تهران

بهترین دکتر پوست در غرب تهران

همه ی ما در برهه هایی از زندگی مان ، جوش زده ایم ، دچار آسیب های پوستی شده ایم و هزار و یک مشکل دیگر که به خاطر عوامل محیطی یا ژنتیکی به سر پوستمان می آید را تجربه کرده ایم!
معمولا در چنین شرایطی اولین کار ما استفاده از درمان های خانگی است.یکی ماسک های مختلف گیاهی و میوه ای را استفاده می کند ، یک نفر دیگر روغن های موجود در بازار را خریداری می کند و دیگری عارضه را همین جوری به حال خود رها می کند تا خود به خود خوب شود.
اما آن چه که بیشتر ما نمی دانیم علت بروز این مشکلات پوستی است چرا که اگر به درستی می دانستیم که چرا پوستمان دچار آسیب شده ، حتما مراجعه به یک پزشک متخصص پوست را نیز در نظر می گرفتیم.
قبل از این که به سراغ عارضه های مختلف پوستی و علت بروزشان بپردازیم ، می خواهیم شما را بهترین دکتر پوست در غرب تهران آشنا کنیم.

بهترین دکتر پوست در غرب تهران
بهترین دکتر پوست در غرب تهران

مرکز زیبایی هلنیوم ، یکی از بهترین و ماهرترین پزشکان زیبایی سراسر کشور را در اختیار دارد که با سال ها تجربه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و اخذ نوبت به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

در ادامه تصمیم داریم به رایج ترین عارضه های پوستی که مراجعه به یک پزشک متخصص پوست را ضروری می کند، اشاره ای داشته باشیم.با ما همراه باشید

آکنه : علت ، پیشگیری و درمان

آکنه و جوش یکی از رایج ترین عوارض پوستی در میان افراد است و بیشتر مواقع به خاطر اضطراب و استرس در نوجوانان بروز پیدا می کند.البته باید بگوییم که درصد ابتلای بزرگسالان به این مشکل پوستی نیز روز به روز در حال افزایش است
آکنه معمولا به خاطر انسداد فولیکول های مو و غده های چربی پوست بروز پیدا می کند و دلیلش هم تغییرات هورمونی است.واژه ی آکنه فقط به برآمدگی های پوست صورت برنمی گردد بلکه جوش های سرسیاه ، کیست ها و قلنبه های کوچک روی پوست نیز تحت عنوان آکنه شناخته می شوند.برخی افراد در دیگر قسمت های بدن خود( مثل کمر و سینه ) نیز به آکنه دچار می شوند!

آکنه : علت ، پیشگیری و درمان
آکنه : علت ، پیشگیری و درمان

درمان آکنه : درمان آکنه توسط دکتر پوست یا درماتولوژیست بسیار حائز اهمیت است چرا که اگر نسبت به آکنه بی توجهی شود ممکن است منجر به بروز اسکارهای دائمی و نقطه های تیره روی صورت شود.برای آکنه های وخیم تا متوسط ، بهترین دکتر پوست در غرب تهران (مرکز هلنیوم ) گزینه های زیر را در ابتدا پیشنهاد می کند :

آداپالن موضعی (دیفرین) : این کرم در حال حاضر بدون نسخه ی پزشک نیز از داروخانه ها قابل تهیه است.
در موارد وخیم تر ، ایزوترتینوئین خوراکی ممکن است استفاده شود اما مصرف آن توسط زنان باردار به هیچ وجه توصیه نمی شود.
این دارو نباید در زنانی که باردار هستند یا ممکن است باردار شوند ، استفاده گردد چرا که ممکن است منجر به نقص زایمان یا اختلالات دیگر در جنین شود.
ترتینوئین موضعی نیز در قالب کِرِم ، ژل و لوسیون موجود است.بهتر است قبل از مصرف این دارو با پزشکان ما در مرکز هلنیوم مشورت کنید. ترتینوئین نیز نباید در زمان بارداری مصرف شود مگر این که منافع آن از مضراتش بیشتر باشد.

درماتیت آتوپیک (اگزما) :علت، پیشگیری و درمان

درماتیت آتوپیک نیز یکی از رایج ترین شکل های اگزما است که بیشتر در کودکان دیده می شود.دلیل اصلی بروز این عارضه مشخص نیست اما محققین اعتقاد دارند که ممکن است این مشکل پوستی به خاطر فاکتورهایی مثل ژنتیک ، محیط یا سیستم ایمنی بدن باشد.
آتوپیک درماتیت می تواند روی صورت (خصوصا در نوزادان) ، دست ها ، پاها یا منافذ پوستی بروز پیدا کند.

درماتیت آتوپیک (اگزما) :علت، پیشگیری و درمان
درماتیت آتوپیک (اگزما) :علت، پیشگیری و درمان

داشتن پوست خشک و پوسته پوسته یکی از نشانه های رایج این بیماری است و ممکن است با خارش موجب ضخیم شدن ناحیه ی آسیب دیده شوند.در حالی که اگزما بیشتر مواقع در بیماران مبتلا به آلرژی و حساسیت بروز پیدا می کند اما خود آلرزی منجر به اگزما نمی شود.
معمولا برای کاهش علائم این عارضه ی پوستی از استروئیدهای موضعی استفاده می شود.

کهیر ها : علت ، پیشگیری و درمان

کهیرها معمولاً جوش های آشنایی هستند که روی پوست ایجاد می شوند.علت های رایج بروز این مشکل پوستی می تواند به خاطر مصرف دارو ، غذاهای خاص و نیش حشرات باشد.

در صورتی که کهیرها بخش بزرگی از بدن را پوشاندند ،یا موجب ورم صورت یا گلویتان شده اند یا در موارد وخیم اختلالی در روند تنفس شما ایجاد کردند، هرچه سریع تر با اورژانس تماس بگیرید.
کهیرها معمولا در طول 2 الی 4 ساعت از بین می روند گرچه ممکن است برخی افراد ماه ها و سال ها نیز با این مشکل دست و پنجه نرم کنند (این نوع کهیر وخیم را urticaria می نامند)

کهیر ها : علت ، پیشگیری و درمان
کهیر ها : علت ، پیشگیری و درمان

بهترین تاکتیک برای مقابله با این مشکل پیشگیری است.تا جایی که می توانید از منابع بروز کهیر دوری کنید! اما اگر چنین امکانی وجود نداشت ، آنتی هیستامین های OTC مثل لوراتادین یا فکسوفنادین می تواند برای کنترل خارش موثر باشند.

یک دکتر پوست خوب چه کاری می تواند برایتان انجام دهد؟

یک متخصص پوست ، قبل از هر چیزی به کشف علت بروز عارضه ی پوستی می پردازد و سپس با توجه به آن ، درمان مناسب را انتخاب می کند.فرقی نمی کند که علت مراجعه ی شما به پزشک پوست چیست ! چه به خاطر رفع چین و چروک و زیبایی مراجعه کرده باشید و چه درمان عارضه های پوستی ، پزشک ما در مرکز هلنیوم مناسب ترین راه درمان را برای شما پیش خواهد گرفت.
علاوه بر این عارضه هایی که در بالا ذکر کردیم ، اگر به دنبال جوانسازی پوست خود هستید ، روش هایی مثل تزریق بوتاکس ، ژل و فیلر و استفاده از دستگاه هایی مثل میکرودرم و میکرونیدلینگ نیز در مرکز ما قابل انجام است.
پس اگر به دنبال بهترین دکتر پوست در غرب تهران هستید ، دیگر نیازی به جستجوی فراوان نخواهید داشت.کافیست همین الان با مرکز هلنیوم تماس گرفته و به بهترین نحو ممکن راهنمایی شوید.
پزشکان و پرسنل هلنیوم همواره در خدمت شما خواهند بود.

مترجم و محقق : ندا ناصری

منبع علمی مقاله 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا