ناگفته هایی درباره تزریق ژل لب|فیلم تزریق ژل لب

افزایش حجم لب با تزریق ژل

تزریق ژل لب یکی از روش های بسیار محبوب در عرصه زیبایی است که پزشک از ژل به منظور افزایش حجم لب ها استفاده می کنند. از این نوع فیلرها تحت عنوان فیلرهای هیالورونیک اسید یاد می شود. ترکیبات مختلفی در تزریق ژل لب مورد استفاده قرار می گیرد. معمولاً اثر ژل موقت است و پس از ۶ تا ۹ ماه باید دوباره برای تمدید نتایج به دست آمده به پزشک مراجعه کرد.

آیا تزریق ژل یک روش ایمن است؟

اگر شما قصد دارید به تزریق ژل لب و برجسته کردن آن بپردازید باید قبل از هر کاری اطلاعات خود را درباره افزایش حجم لب توسط ژل افزایش دهید. تعداد زیادی از پزشکان با تزریق ژل در سالن های زیبایی مخالف هستند زیرا عقیده دارند که این افراد آموزش و اطلاعات کافی را در این خصوص ندارند و نمی دانند که اگر مراحل تزریق به خوبی پیش نرفت چه کاری باید انجام بدهند.

آیا تزریق ژل درد دارد؟
آیا تزریق ژل خطر دارد؟

هنگامی که شما به متخصص زیبایی مراجعه می ‌کنید خیالدتان راحت می ‌شود که هیچ گونه خطری شما را تهدید نخواهد کرد و در صورتی که از نتیجه تزریق رضایت نداشته باشید پزشک می ‌تواند در این راستا به شما کمک کند.

در طول فرایند تزریق چه اتفاقی رخ می دهد؟

تزریق ژل در مطب پزشک و با بی حسی موضعی انجام می شود و شما پس از اتمام کار نیازی به استراحت در منزل ندارید. سپس پزشک از بی حس کننده استفاده می کند تا شما در طول درمان دچار درد و ناراحتی نشوید.

پس از بی حس شدن لب پزشک از سوزن های بسیار نازک برای تزریق ژل درون لب استفاده می کنند. بعد از اتمام تزریق ژل شما می توانید از یخ برای کاهش درد و کنترل تورم استفاده کنید اما باید از فشار دادن لب های خود اجتناب کنید. پزشک از شما می خواهد که فوراً پس از اتمام فرایند تزریق ژل از استفاده از رژ لب خودداری کنید.

نتایج حاصل از تزریق فیلر لب تا چه مدت باقی می ماند؟

ماندگاری ژل تزریق شده
ماندگاری ژل تزریق شده

مقدار ژل مورد نیاز برای برجسته کردن لب ها و میزان ماندگاری آن در همه افراد یکسان نیست. معمولاً ژل هیالورونیک اسید چیزی حدود ۴ تا ۶ ماه باقی می ماند اما اگر شما لاغر هستید سرعت متابولیسم ژل بیشتر خواهد بود و سریع تر تجزیه می شود به همین دلیل ماندگاری آن زیاد نیست.

فرایند تزریق ژل چقدر طول می کشد؟

به طور کلی فرآیند تزریق ژل حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می کشد. برخی از افراد فقط به برجسته کردن یکی از لب های خود می پردازند و برخی دیگر فقط چند نقطه از آن را بزرگ می کنند و این مسئله کاملاً شخصی است. پزشک می تواند به شما در خصوص مقدار ژل مورد نیاز برای افزایش حجم لب کمک کند.

آیا تزریق ژل درد دارد؟

اگر شما هم جزو افرادی هستید که فکر می کنند تزریق ژل در حد زیادی دارد باید خدمت تان عرض کنیم که درد حاصل از تزریق ژل به آن شدتی که شما فکر می کنید نیست. پزشک قبل از تزریق ژل از کرم بی حس کننده استفاده می کند.

تزریق ژل درد داره؟
تزریق ژل درد داره؟

افرادی که از ژل برای برجسته کردن لب های خود استفاده می کنند و می گویند که درد حاصل از تزریق ژل شبیه احساس سوزن سوزن شدن است. در صورتی که تزریق ژل به طور صحیح انجام شود ظاهر لب بعد از تزریق شبیه لب عادی خواهد بود.

چه موقع می توان نتایج حاصل از تزریق ژل را مشاهده کرد؟

شما می توانید فورا پس از تزریق شاهد نتایج به دست آمده باشید البته در ۲۴ ساعت اول پس از تزریق معمولا لب ها تورم هستند و پس از آن که تورم لب از بین رفت شما می توانید نتایج به دست آمده را ببینید. اثر کرم بی حسی حدود ۱۵ دقیقه پس از اتمام تزریق از بین می رود.

در صورتی که شما از ظاهر لب های خود پس از تزریق ژل راضی نباشید پزشک می تواند به شما کمک کند از این مشکل خلاص شوید. پزشک از یک نوع آنزیم مخصوص برای از بین بردن اثر ژل استفاده می کند و اثر ژل تزریق شده پس از ۵ دقیقه از بین خواهد رفت.

تزریق ژل لب ارزان

همه افرادی که به دنبال افزایش حجم لب های خود هستند دغدغه قیمت تزریق ژل لب را دارند. حتی برخی از افراد وسوسه می ‌شوند و به سراغ مراکز می ‌روند که ادعا می کنند با کمترین هزینه لب های آنها را برجسته و قلوه ای می کنند.

تزریق ژل لب ارزان
تزریق ژل ارزان

بهتر است بدانید که زیبایی صورت مسئله ای نیست که به خاطر صرف هزینه کمتر بخواهید ریسک کنید. شما می توانید در خصوص هزینه تزریق ژل با پزشک خود صحبت کنید زیرا قیمت ژل لب به نوع و مقدار ژلی که تزریق می شود بستگی دارد.

عوارض جانبی تزریق ژل

عوارض جانبی تزریق ژل موقت است و پس از چند روز از بین می رود. برخی از این موارد به شرح زیر می باشند:

  1. خونریزی از محل تزریق ژل
  2. تورم و کبودی و قرمزی و حساسیت در محل تزریق
  3. عدم تقارن لب ها
  4. عفونت
  5. ایجاد بافت اسکار
  6. بروز واکنش آلرژیک به ژل

آیا شما متقاضی مناسبی برای تزریق ژل هستید؟

اگر دوست دارید لب های برجسته و قلوه ای داشته باشید اول از خودتان بپرسید که هدف تان از تزریق ژل چیست. سعی کنید یک مرکز معتبر برای تزریق ژل پیدا کنید و با پزشک خود در این خصوص مشورت نمایید. سعی کنید انتظارات واقعی از تزریق ژل داشته باشید.

متقاضی مناسب برای افزایش حجم لب
متقاضی مناسب برای افزایش حجم لب

پزشک مزایا و معایب تزریق ژل را برای شما توضیح می دهد تا شما با دید باز متقاضی تزریق ژل باشید. قبل از تزریق ژل شما باید در سلامت کامل باشید و سیگار نکشید. در صورتی که لب شما تب خال دارد یا آنکه شما دیابت یا لوپوس دارید یا دچار مشکلات مربوط به انعقاد خون هستید متقاضی مناسبی برای تزریق ژل نخواهید بود.

اگر به لیدوکائین حساسیت دارید حتما به پزشک خود اطلاع دهید. در خصوص داروها و مکمل هایی که مصرف می کنید تا پزشک خود مشورت کنید تا ریسک بروز عوارض جانبی به حداقل برسد.

مترجم: لیلا عبدالملکی

لینک منبع اول

لینک منبع دوم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا