نکاتی درباره برطرف کردن موهای زائد دست و پا|فیلم لیزر موهای زائد

برطرف کردن موهای زائد دست و پا

روش های مختلفی برای برطرف کردن موهای زائد دست و پا وجود دارد. این روش ها از تیغ کشیدن تا اپیلاسیون متغیر هستند. معمولاً پس از استفاده از هر یک از این روش‌ ها شما می توانید نتایج به دست آمده را فوری مشاهده کنید اما نتایج به همان سرعتی که به دست می آیند به همان سرعت نیز از بین می روند.

معمولاً موهای زائد شیو شده یک روز بعد روی سطح پوست شروع به رشد خواهند کرد. اپیلاسیون نیز یکی دیگر از روش های برطرف کردن موهای زائد است که معمولا طی مدت یک تا دو هفته موهایی که از ریشه کنده شده اند شروع به رشد می کنند. هر یک از این روش ها با مزایا و معایب خاص خود همراه هستند.

برطرف کردن موهای زائد دست و پا
برطرف کردن موهای زائد دست و پا

دائمی نبودن نتایج حاصل از استفاده از آنها این باعث شده که اکثر افراد به دنبال یک روش مطمئن و دائمی برای برطرف کردن موهای زائد دست و پای خود باشند. اگر شما هم دغدغه برطرف کردن دائمی موهای زائد خود را دارید با ما همراه باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.

 

برطرف کردن موهای زائد دست و پا توسط لیزر

ورود لیزر به عرصه زیبایی انقلابی را در این زمینه به وجود آورد. در ابتدای ظهور این فناوری فقط افرادی می توانستند متقاضی درمان با لیزر باشند که رنگ موهای زائد شان تیره و رنگ پوست شان سفید بود و دیگران بهره ‌ای از این فناوری حیرت انگیز نداشتند.

به تدریج محققان به فکر طراحی دستگاه ‌های جدیدتری افتادند تا افرادی که رنگ پوست آنها تیره است نیز بتوانند از مزایای لیزر بهره ‌مند شوند. امروز هیچ گونه محدودیتی در خصوص استفاده از دستگاه های لیزر برای افرادی که رنگ پوست آنها گندمی یا سبزه است وجود ندارد.

در فناوری لیزر از نور متمرکز لیزر استفاده می ‌شود و به سمت پوست دست و پا ارسال می گردد. در مرحله بعدی با رنگدانه های موجود در فولیکول های مو شروع به جذب نور لیزر می کنند و نور به گرما تبدیل خواهد شد. این فرآیند باعث می شود که فولیکول های مو از بین بروند و پس از اتمام دوران درمان دیگر هیچ گونه موی زائدی روی پوست شما دیده نشود.

 

مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد دست و پا چیست؟

مراقبت های قبل از لیزر
مراقبت های قبل از لیزر

قبل از شروع فرآیند لیزر باید حداقل به مدت دو هفته از قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب خودداری کنید و دست و پای خود را بپوشانید. پوشیدن لباس آستین بلند و شلوار به شما کمک می کند تا ریسک بروز عوارض جانبی ناشی از آفتاب سوختگی کاهش پیدا کند.

۲۴ ساعت قبل از مراجعه به مرکز لیزر موهای زائد دست و پای خود را شیو کنید. به هیچ عنوان از اپیلاسیون برای برطرف کردن موهای زائد خود استفاده نکنید زیرا وجود ریشه مو ها برای کسب نتایج دلخواه ضروری است.

 

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد دست و پا شامل چه مواردی است؟

پس از لیزر پوست شما مقداری ملتهب و متورم می ‌شود که این مسئله کاملاً طبیعی است و طی مدت چند ساعت یا نهایتا چند روز برطرف خواهد شد. شما می توانید به منظور کاهش تورم پوست خود از کمپرس یخ استفاده نمایید.

حداقل به مدت ۲ هفته پس از لیزر از قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب خودداری کنید زیرا پس از لیزر پوست بسیار حساس می ‌شود و نور آفتاب حساسیت آن را تشدید می نماید. در فواصل بین جلسات لیزر فقط از تیغ یا ژیلت برای برطرف کردن موهای زائد دست و پای خود استفاده کنید.

از آن جایی که پس از لیزر موهای زائد پوست شما حساس می ‌شود بهتر است از لباس نخی و گشاد استفاده کنید تا اصطکاک پوست با لباس باعث افزایش حساسیت آن نشودـ

 

چه مدت پس از لیزر موهای زائد شروع به ریزش می کنند؟

ریزش موهای زائد پس از لیزر
ریزش موهای زائد پس از لیزر

معمولاً حدود ۷ تا ۱۰ روز پس از شروع درمان موهای زائد شما شروع به ریزش می کنند که این یک نشانه بسیار خوب است و نشان می ‌دهد لیزر روی موهای زائد شما تاثیر گذاشته است.

شما می توانید برای تسریع فرایند ریزش موها از یک تکه پارچه نرم استفاده کنید و مو های زائد خود را برطرف نمایید زیرا ریشه موها سست شده است و به راحتی از روی پوست برداشته می شود.

به خاطر داشته باشید که در هر جلسه فقط ۲۰ درصد از موهای زائد شما را هدف قرار داده می شوند که این مسئله به چرخه رشد موهای بدن بستگی دارد. موهای بدن در سه مرحله رشد می کنند که این مراحل عبارت است از مرحله فعال رشد، مرحله استراحت و مرحله ریزش.

نور لیزر فقط می ‌تواند موهای را هدف قرار دهد که در فاز فعال رشد هستند و هیچ تاثیری بر سایر موها ندارد. به همین دلیل شما به چند جلسه درمان با لیزر نیاز دارید تا همه موهای زائدتان از بین برود.

 

آیا می توان پس از لیزر ورزش کرد؟

معمولاً هیچ گونه محدودیتی در ارتباط با انجام فعالیت جسمانی پس از لیزر موهای زائد وجود ندارد اما پزشکان توصیه می کنند که به مدت ۲۴ ساعت از انجام دادن فعالیت هایی که باعث می شود عرق کنید و دمای بدن تان بالا برود اجتناب نمایید.

 

آیا می توان پس از لیزر دوش گرفت؟

پاسخ این سوال مثبت است و شما می توانید هنگامی که به منزل بر می گردید به حمام بروید و دوش بگیرید. تنها نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که از دوش گرفتن با آب داغ اجتناب نمایید زیرا پس از لیزر پوست حساس است و استفاده از آب داغ باعث افزایش حساسیت پوست خواهد شد.

 

آیا استفاده از دئودورانت پس از لیزر مجاز است؟

استفاده از دئودورانت پس از لیزر
استفاده از دئودورانت پس از لیزر

استفاده از خوشبو کننده های بدن پس از لیزر موهای زائد به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت ممنوع است زیرا این احتمال وجود دارد که ترکیبات موجود در آنها باعث حساسیت پوست شود. به همین دلیل بهتر است کمی صبر کنید تا از التهاب پوست شما کاسته شود و شما دچار عوارض جانبی لیزر موهای زائد نشوید.

 

قیمت لیزر برای برطرف کردن موهای زائد دست و پا چقدر است؟

هزینه ای که باید برای برطرف کردن موهای زائد دست و پا توسط لیزر پرداخت کنید به نوع دستگاه مورد استفاده، تراکم موهای زائد، رنگ پوست و رنگ موی شما و مهارت و تخصص پزشک بستگی دارد.

 

مرکز لیزر خیابان آزادی

تصمیم گیری برای برطرف کردن موهای زائد دست و پا توسط فناوری لیزر یک تصمیم شخصی و البته مهم است. در این راستا مراجعه کردن به یک مرکز لیزر معتبر یک اقدام بسیار مهم تلقی می شود زیرا در صورتی که اپراتور لیزر فاقد تجربه کافی باشد و از دستگاه لیزر مناسب استفاده نشود شما نتیجه مطلوب را به دست نخواهید آورد و دچار عوارض جانبی خواهید شد. در انتخاب مرکز لیزر مورد نظر خود دقت کافی را داشته باشید تا برای همیشه از دردسرهای شیو کردن موهای زائد دست و پا خلاص شوید.

مترجم: لیلا عبدالملکی

لینک منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا